Past de geschiedenis van WO2 in je burgerschapsles? Ja!

Kom naar de conferentie ‘Plekken met een verhaal: WO2 en Burgerschap’op 29 maart 2019. Op deze conferentie wordt een nieuw lesprogramma gepresenteerd dat speciaal is ontwikkeld door Stichting Musea en Herinneringscentra ‘40-’45 voor het vak burgerschap op het mbo. Dit project is gefinancierd door het Ministerie Volksgezondheid, Welzijn en Sport.

Kom inspiratie op doen voor uw eigen lessen en ontdek de mogelijkheden van een programma op locatie.

Waar: Koning Willem 1 College School van de Toekomst, Vlijmense weg 2 (’s Hertogenbosch) en Nationaal Monument Kamp Vught, Lunettenlaan 600 (Vught).
Wanneer: vrijdag 29 maart 2019
Tijd: van 9.00 uur tot 17.00 uur
Voor wie: mbo-docenten burgerschap, docenten in opleiding en educatief medewerkers oorlogsmusea en herinneringscentra

Vijf musea en herinneringscentra (Nationaal Monument Kamp Vught, Indisch Herinneringscentrum, Kamp Amersfoort, Herinneringscentrum Kamp Westerbork en het Joods Cultureel Kwartier) hebben de afgelopen maanden in nauwe samenwerking met vijf MBO- instellingen een educatief programma ontwikkeld. Met als samenwerkingspartners Nationaal Comité 4 en 5 mei, de Anne Frank Stichting en het Landelijk Steunpunt Gastsprekers. Met als resultaat een voorbereidende digitale les en vijf verschillende educatieve programma’s op locatie speciaal voor het vak burgerschap.

De conferentie vindt plaats op het Koning Willem I College te ’s-Hertogenbosch, waar u kunt kennismaken met het aanbod van de verschillende betrokken instellingen. Na de lunch kunt u op locatie ervaren hoe dit educatieve programma in Nationaal Monument Kamp Vught is vormgegeven. Studenten van het evenementenbureau van Koning Willem 1 College organiseren deze dag in samenwerking met de initiatiefnemers.

Direct inschrijven is mogelijk via de website www.lerenvanwo2.nl