Airborne Museum 1 van de 44 kidsproof musea 2018

Airborne museum wint kidsproof award 2018

44 musea, verspreid over het hele land, mogen zich dit jaar Kidsproof noemen. Een daarvan is het Airborne Museum! Dit werd afgelopen vrijdag bekend gemaakt in het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid.

Uit handen van kersvers Minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, Ingrid van Engelshoven, kregen de winnende musea de award uitgereikt. In totaal werden de Nederlandse musea ruim 8.000 keer gekeurd door de Museuminspecteurs (kinderen t/m 12 jaar). Van de 420 musea die zijn aangesloten bij de Museumvereniging, mogen 44 musea zich dit jaar Kidsproof noemen. Een daarvan is het Airborne Museum. Het museum kreeg van de museuminspecteurs gemiddeld een 8,4.

Museuminspecteur van het jaar
Lente uit Enschede kreeg uit handen van minister Van Engelshoven de prijs “Museuminspecteur van het jaar”. Zij heeft deze titel verdiend door haar vele en kwalitatieve inspecties waarvoor ze veel stemmen kreeg op museumkids.nl. Met deze uitreiking is ook meteen het 7e inspectieseizoen van start gegaan.

Museumeducatieprijs
Minister Ingrid van Engelshoven reikte ook de Museumeducatie Prijs uit, aan Naturalis met het “Verwonderpaspoort”. Daarnaast ontving de Kunsthal Rotterdam een aanmoedigingsprijs voor “Kijk ze Kijken”. Deze prijzen zetten samenwerkingen tussen scholen en musea in de schijnwerpers.

Bekijk hier wat er allemaal te doen is voor kinderen in het Airborne Museum.

Bekijk hier het overzicht van alle Kidsproof musea.