Jongens in Airborne Experience

Airborne Museum ook in 2019 Kidsproof!

Dit jaar hebben de Museuminspecteurs in heel Nederland ruim 11.000 inspecties gedaan. Dankzij deze inspectierapporten mag een recordaantal van 70 musea zich in 2019 Kidsproof noemen. Airborne Museum is weer een van de Kidsproof musea met een gemiddelde van 8,4!

Op 9 november zijn de Museumkids Awards uitgereikt in het Nationaal Militair Museum te Soest. Te midden van de top-10 Museuminspecteurs reikte presentatrice Kim-Lian van der Meij de prijzen uit. Het Continium discovery center uit Kerkrade is gekozen tot het meest kindvriendelijke museum van heel Nederland. De vijf jarige Indy uit Apeldoorn werd dankzij haar 18 inspecties en vele stemmen ‘Museuminspecteur van het jaar’. Tot haar eigen grote verbazing: ‘Hoe groot is die kans!”

Museuminspecteurs zijn kinderen die het museum op een aantal punten beoordelen. De waardering die Museuminspecteurs uit het hele land hebben gegeven, maakt duidelijk wat ze van de activiteiten vonden, of ze iets nieuws geleerd hebben, of de medewerkers aardig waren en wat ze zelf aan het museum zouden veranderen. Het museum kan deze waardevolle feedback gebruiken om nog aansprekender programma’s te ontwikkelen en de dienstverlening te verbeteren. De verkiezing van de Kidsproof musea van Nederland draagt daarmee bij aan de kwaliteit van het aanbod van alle musea. Musea met voldoende inspecties en een gemiddeld cijfer van minstens een 7,5 zijn het daaropvolgende jaar Kidsproof. Museuminspecteurs maken, op hun beurt, kans op de titel ‘Museuminspecteur van het jaar’. Want een sterkere binding met museale collecties begint steeds bij de jongste generaties.

Meteen na de uitreiking is het 8e inspectieseizoen van start gegaan, dat loopt tot en met 27 oktober 2019.