Airborne museum wint gouden gelderse roos

Na een spannende periode van nomineren en stemmen vond op zaterdag 9 december in Fort Lent de uitreiking van de Gouden Gelderse Roos Erfgoedprijs plaats. Het Airborne Museum nam met Restauratie Villa Hartenstein de Publieksprijs in ontvangst.

Voor de Publieksprijs zijn totaal 4256 stemmen uitgebracht. Maar liefst 885 stemmen gingen naar Restauratie Villa Hartenstein van het Airborne Museum. Museum Staring te Almen – Museum STAAL was met 423 stemmen een goede tweede en Verbeelding van de Waal van Stichting De Bastei sleepte met 297 stemmen de derde prijs in de wacht. De prijs bestaat uit een geldbedrag van € 1000,- en een fysieke prijs, een Gouden Gelderse Roos, die de winnaar mag behouden en uitdragen.

Het Airborne Museum is ontzettend trots op deze publieksprijs en bedankt iedereen die op het project gestemd heeft!