Jet Kooderings

Iedere dag zetten vrijwilligers zich met hart en ziel in voor het museum. Wie zijn deze mensen? En waarom zijn ze vrijwilliger geworden? In deze rubriek stelt een vrijwilliger van het Airborne Museum zich voor. Deze week Jet Kooderings!

Eigenlijk heet ik Henriette Hilga Willemiene Kooderings Clemens-Visserman, maar dat is een behoorlijke mond vol, dus zeg ik maar gewoon Jet Kooderings. Sinds maart van dit jaar ben ik gestopt met mijn werkzaamheden voor Hoog en Laag.  Jarenlang heb ik verslaggeving gedaan over zaken op allerlei gebied, behalve sport en politiek. In het begin miste ik mijn werk heel erg, vooral de sociale contacten en het op de hoogte zijn van wat er speelt in de gemeente. Nu merk ik dat het ook wel lekker rustig is en dat ik meer dingen voor mezelf kan doen. Toch mis ik het schrijven wel. Daarom ben ik ook erg blij met het verzoek van het Airborne Museum om verslaggeving te doen over zaken die in en rondom het museum spelen. Regelmatig zal ik mijn gezicht daar dus laten zien. Ik ben getrouwd met Rob en heb twee kinderen van 44 en 41 jaar. Onze dochter heeft inmiddels twee dochters, van 4 en 6 jaar en we genieten erg van die kleine meisjes. Sinds mijn huwelijk in 1970 woon ik met veel plezier in Oosterbeek. Als iemand mij vraagt naar mijn hobby’s, vind ik het moeilijk om daar een antwoord op te geven. Ik lees graag, ik ben redelijk sportief, ik vind naaien en breien leuk, maar dat alles doe ik met mate. Ook sta ik altijd klaar voor mijn medemens, want als ik iemand kan helpen zal ik dat niet nalaten. Mensen vind ik heel interessant, iedereen heeft zo zijn verhaal en daar ben ik in geïnteresseerd en ik kan goed luisteren. Aandacht is een belangrijk goed in dit leven en als ik dat kan geven dan graag.