Genomineerd voor
de Gouden Gelderse Erfgoedprijs

Het Airborne Museum werkt momenteel aan de realisatie van een Masterplan 2016-2019.

Een plan wat de ambitie uitspreekt voor de vernieuwing en upgrading van de vaste presentatie en het restaureren van het exterieur en interieur van Villa Hartenstein.
Het museum wil in de toekomst meer bezoekers kunnen verwelkomen en brede doelgroepen blijven bedienen. Het resultaat is een ambitieus, maar haalbaar plan wat gefaseerd uitgevoerd zal worden.

De tweede fase is momenteel in volle gang en behelst de restauratie van het exterieur van Villa Hartenstein. Het exterieur wordt voor een groot gedeelte terug gerestaureerd naar de staat van voor 1944. Zodat duidelijk werd hoe de Britten het in1944 troffen en hoe andere buitenplaatsen op dat moment floreerden. De gevel staat op dit moment in de steigers om te worden ontdaan van een oude verflaag om de weg vrij te maken voor herstel van het stucwerk. Het is de bedoeling om de villa daarna te verven in de historische kleuren van voor de oorlog.

Nominatie
Het restauratieplan is genomineerd voor de Gouden Gelderse Erfgoedprijs.
Wij zouden deze prijs erg graag willen winnen ter bevestiging van de richting die we zijn opgeslagen, maar we kunnen alleen winnen als mensen op ons stemmen! Stemmen kan via onderstaande link, alvast bedankt!

Stem hier op ons project!