Overhandiging cheque Monuta

Afgelopen week hebben Hans Bleijerveld (Directeur Bijzondere Uitvaarten) en Jeroen Nollet (Ambassadeur Monuta Helpt) een cheque overhandigd aan Airborne Museum Hartenstein. Het geld is bedoeld voor de realisatie van de Stiltekamer.

Het Airborne Museum Hartenstein vertelt als kennisinstituut en als enige museum van Nederland, het historische en sociaal culturele verhaal rondom de Slag om Arnhem voor (internationaal) publiek, dat op zoek is naar kwalitatieve ontspanning en/of een plek van herinnering.  Het museum is gevestigd in Villa Hartenstein in Oosterbeek en ontvangt jaarlijks meer dan 120.000 bezoekers.

De bezoekers hebben op dit moment geen gepaste ruimte om te herdenken in alle rust. Het museum wil dus een stiltekamer realiseren in het museum. In deze ruimte zullen o.a. persoonlijke gedenktekens van veteranen en burgers worden gepresenteerd.

Wij danken Monuta voor het mede mogelijk maken van dit project!