overhandiging 25.000ste fles Airborne beer

In het Airborne Museum Hartenstein heeft donderdagmiddag de overhandiging van de 25.000e fles Airborne Beer plaatsgevonden. Het project, dat een particulier initiatief is van een oud-inwoner van Heelsum, heeft een nieuwe bijdrage opgeleverd voor het Museum.

In aanwezigheid van Wethouder Verstand van de Gemeente Renkum heeft Museumdirecteur Sarah Heijse de jubileumfles en de financiële geste van € 2.500 in ontvangst genomen van Gerrit Staal. Hij is in 1999 met dit project van start gegaan. Naast het Airborne Museum was de voormalige Stichting Lest we Forget en is ook de Stichting Liberation Route Europe sponsordoel. Namens laatstgenoemde stichting was ook projectleider Peter Kruk aanwezig.

In zijn toespraak gaf Gerrit aan dat hem het grote vertrouwen getroffen heeft, niet alleen van betrokken instanties, maar ook van de vele kopers die bij elkaar gezorgd hebben dat er tot nu toe in totaal 20.000 euro overgemaakt kon worden.

Sarah Heijse: ‘We zijn heel dankbaar dat het museum dit mooie bedrag in ontvangst heeft mogen nemen. Deze 2.500 euro zal besteed worden aan de vernieuwing van de educatieve ruimte in het kader van ons masterplan. Vanaf 28 oktober is het museum voor enkele maanden gesloten voor de complete vernieuwing van de eerste verdieping, een upgrade van de Airborne Experience en de vernieuwing van de educatieve ruimte waar groepen van het primair en voortgezet onderwijs worden ontvangen.”