Vrijheid en Slag om Arnhem

Vrijheid en de Slag om Arnhem is speciaal ontwikkeld met en voor het MBO. In deze les staat het verhaal van veteraan Tony Crane centraal en worden studenten gestimuleerd om het heden en verleden met elkaar te verbinden. Met actuele stellingen, een bezoek aan de Airborne Experience, tijd om het museum te ontdekken en de kans om zelf te bepalen wat men van Tony zou willen weten, krijgen studenten een interessante en interactieve inkijk in de persoonlijke keuzes van een jonge militair en de mogelijkheid om te reflecteren op keuzes in hun eigen leven en toekomstige beroep.

Vrijheid en de Slag om Arnhem is een programma dat aansluit bij het vak Burgerschap en de leerlijn ‘Burgerschap en Vrijheid’ ontwikkeld door vier Gelderse MBO instellingen, vier Gelderse oorlogsmusea, Erfgoed Gelderland en de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN). Voor deze leerlijn zijn meerdere lessen ontwikkeld over maatschappelijke thema’s. Deze lessen en meer informatie over het totale project zijn te vinden op de website van de HAN.

Voor wie

MBO

1,5 uur

Aantallen

Maximaal 24 studenten per groep

Voorbereiding

Kijk voor materiaal over de Slag om Arnhem op onze docentenpagina en voor voorbereidende lessen over vrijheid en burgerschap op de website van de HAN.

Educatie