nieuwsberichten

Airborne Museum schenkt opbrengsten Tweede Kerstdag aan Stichting United we Stand.

Het Airborne Museum heeft besloten de opbrengsten uit museumbezoek op Tweede Kerstdag te schenken aan Stichting United we Stand. Deze stichting levert humanitaire inspanningen ten behoeve van de slachtoffers van de oorlog in Oekraïne.

De Slag om Arnhem staat centraal in het Airborne Museum. In de geest van de solidariteit en wederopbouw die de regio na de oorlog kenmerkte, heeft het museum besloten om op Tweede Kerstdag een bijdrage te leveren aan de humanitaire inspanningen voor Oekraïne.

Stichting United we Stand is actief op diverse terreinen, waaronder onderwijs, gezondheidszorg en humanitaire hulp. Dit doet de stichting onder andere door het leveren van voedsel, noodhulppakketten en warme kleding aan (kinder)ziekenhuizen en verpleegtehuizen. United we Stand werkt nauw samen met lokale hulporganisaties in de regio van Lviv, Charkov, Krakau en in de Donbas.

Directeur van het Airborne Museum, Ronnie Weijers benadrukte het belang van solidariteit en herinnering: “De geschiedenis heeft ons, juist hier in de omgeving, de waarde van compassie en samenwerking in tijden van nood geleerd. Door de opbrengsten van ons museumbezoek op Tweede Kerstdag te schenken aan Stichting United we Stand, proberen we deze waarden in de praktijk te brengen. Solidariteit met de oorlogsslachtoffers in Oekraïne blijft helaas hard nodig.”

Het Airborne Museum nodigt het publiek uit om op Tweede Kerstdag een bijdrage te leveren door een bezoek te brengen aan het museum en zo de steun aan Stichting United we Stand te vergroten.

Meer informatie over Stichting United we Stand is beschikbaar op hun website: http://www.stichtingunitedwestand.nl/.