Scroll

nieuwsbericht

Maand van de geschiedenis in het museum

Duik op 16 en 17 oktober in de Arnhemse geschiedenis! Jaarlijks vindt in oktober de Dag van de Arnhemse geschiedenis plaats. Een evenement boordevol activiteiten voor jong en oud.

Twee dagen lang kan iedereen op laagdrempelige wijze kennismaken met het verhaal van vroeger tot nu. Tijdens de DAG zijn er op meerdere locaties in Arnhem uiteenlopende activiteiten om te bezoeken, te bekijken, naar te luisteren of aan mee te doen. Bekijk hier het programma.

Haal 16 en 17 oktober jouw speurtocht op bij Airborne at the Bridge! Je stapt dit weekend in de schoenen van Britse luitenant John Grayburn, de Duitse Hauptsturmführer Viktor Eberhard Gräbner en de Nederlandse kapitein Jacob Groenewoud. Je volgt de speurtocht in de omgeving van de Rijnbrug en gaat op zoek naar sporen van de oorlog en herdenkingsmonumenten. De speurtocht is geschikt voor (nieuwsgierige) kinderen vanaf 10 jaar.