Scroll

nieuwsbericht

Staatssecretaris defensie bezoekt museum

Op 5 juni bezocht de staatssecretaris van Defensie Barbara Visser het compleet vernieuwde Airborne Museum.

Eigenlijk zou zij de opening op 13 maart verrichten, maar vanwege de coronacrisis kon de officiële opening na een verbouwing van 5 maanden niet doorgaan. Op 1 juni jl. ging het museum alsnog open en kon mevrouw Visser later die week een bezoek brengen aan het museum. Ze werd rondgeleid door directeur Sarah Heijse en Fred de Graaf, voorzitter van de RvT. Bij de rondleiding waren ook Peter ’t Hoog, gedeputeerde van de provincie Gelderland, Agnes Schaap, burgemeester gemeente Renkum en wethouder Jasper Verstand aanwezig.

Na haar bezoek schreef ze op Twitter: “Wat is het Airborne Museum mooi geworden! Een indrukwekkende tentoonstelling met een ingrijpend verhaal over de prijs van onze vrijheid. Dat verhaal mogen we nooit vergeten.”